BİZE DEVRİMCİLİK GEREK

Günlük özel haberleri, yorumları ve dizileri ile atağa geçen “telgrafhane. org” bilgisunar sitesinin genç Genel Yayın Yönetmeni Taylan Özbay“Atatürkçülüğün Kurtuluş Savaşı” adlı kitabında gardırop Atatürkçülüğüne yönelik ciddi eleştiriler getiriyor. 
1923 devriminden ödün vere vere karşıdevrimin doruk noktasına çıkaran ve çıkarmaya devam eden çevreler ve siyasetçilerin okuması gereken kitapta Özbay, Atatürk’ün pek bilinmeyen bir görüşüne de yer vermiş. Atatürk, 1918’de söylemiş şu sözleri: [Haber görseli]
“Benim elime büyük yetki ve güç geçerse ben sosyal hayatımızda istenilen inkılâbı bir anda bir coup (vuruş) ile yapacağımı zannederim. Zira ben, bazıları gibi, halkı ve ulemayı yavaş yavaş benim görüşlerimin derecesinde görmeye ve düşündürmeyealıştırmak suretiyle bu işin yapılabileceğini kabul etmiyorum ve böyle bir harekete karşı ruhum isyan ediyor. Ben bu kadar yıllık yükseköğrenimgördükten, sosyal ve uygar hayatı inceledikten ve özgürlüğü tatmak için ömür harcadıktan sonra neden halk seviyesine ineyim? Onları kendi seviyeme çıkarırım.” 
İdare-i maslahatçılık, gelene ağam gidene paşamcılık, dönme dolapçılık, liboşluk, “yetmez ama”cılık, kof külhanlık, uydurukçuluk, popülistlik, merkez sağcılık ile yetinenler karşısında Atatürk’ün akılcı, bağımsızlıkçı devrimciliğini diri tutmak gerekiyor.

Işık Kansu
Cumhuriyet

Çok Okunanlar

UĞUR MUMCU NEYİ TEMSİL EDİYOR?

BİR SABAH…

DAVER DARENDE’NİN ARDINDAN

YANLIŞ BİR YOL

O, Yurttaş Olmak Sorumluluğu

Edebiyatçılar ve Atatürk... / Erendiz Atasü

HAFTANIN KİTABI: "UĞUR MUMCU KEMALİZM VE SOSYALİZM"

ERDOĞAN'IN TOPLATILMASINI İSTEDİĞİ KİTAPTA NELER VAR

TELGRAFHANE YAZARI TAYLAN ÖZBAY BERAAT ETTİ

İşgalci kamyonunun altında kalan çocuğun umudu / Barış Pehlivan